درصورتی که هنگام استفاده از کارت هوشمند سوخت با کدهای 25 مواجه شویم چه اقدامی باید انجام دهیم؟

پیغام: کد های خطای1 الی 36: کارت هوشمند سوخت شما دچار ایراد شده است،درصورتی که در تلمبه های دیگرنیزباهمین پیام روبرو شدید،جهت درخواست صدور المثنی با دردست داشتن مدرک شناسایی مالک و وسیله نقلیه به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه نمائید.

توجه1: در رابطه با درخواست صدور المثنی کارت های هوشمند سوخت معیوب در صورتی که بدون تراکنش مصرف باشند، اپراتور دفاترضمن دریافت کارت هوشمند سوخت معیوب به صورت رایگان نسبت به درخواست صدور المثنی اقدام خواهد نمود .

توجه2: به منظور جلوگیری از صدمه دیدن ومحاسبه دقیق میزان سوخت دریافتی تا پایان سوختگیری ومشاهده عبارت (کارت را بردارید)درصفحه نمایش ازبرداشتن کارت هوشمند سوخت خودداری نمائید .

 

مواردی مشاهده می‌شود که مشخصات چاپ شده روی پاکت کارت هوشمند سوخت، با نام مالک جدید مغایرت دارد، در این موارد باید چه اقدامی صورت گیرد؟

پاسخ: درصورتی که مشخصات VINخودرو (درج شده پشت کارت یا روی شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه)با VINدرج شده روی پاکت کارت هوشمند سوخت هم خوانی دارد،تحویل کارت هوشمند سوخت بلامانع می باشد.

 

 

آیا شرکت لیزینگ به دلیل وجود بدهی می تواند کارت هوشمند سوخت را ابطال نماید؟

دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت بر اساس دستورالعمل ابلاغی مجاز به ابطال کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه  با مالکیت شرکتهای لیزینگی بر اساس درخواست سازمان ذیربط نمی باشند و در صورت انجام چنین عملی متخلف محسوب شده و برابر مقررات با آنها برخورد می شود.درصورتی­که شرکت های لیزینگی حکمی مبنی بر ابطال (مسدود کردن) کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه لیزینگی از مراجع قضایی داشته باشند باید به مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مراجعه و مراتب را کتباً اعلام نمایند

 

آیا در صورت تعویض پلاک وسیله نقلیه سهمیه های قبلی از بین می رود؟

پاسخ: درصورت ­تعویض پلاک باقی مانده سهمیه ­کارت هوشمند سوخت قبلی به ­کارت هوشمند سوخت جدید ­انتقال­داده  می شود.

از پرسشهای دیگر شما شرایط احداث جایگاهها و گردش کار این امر در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بود:

 

برای افزایش ضریب ایمنی کارت هوشمند سوخت و جلوگیری از سوء استفاده چه باید کرد؟

پاسخ: 1-کارت هوشمند سوخت خود را رمزدارکنید 2-در صورتی که به هر دلیل مفقودگردید مالک آن از طریق دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت نسبت به ابطال کارت هوشمند سوخت اقدام نماید،3- برای بررسی عملکرد و ردیابی کارت هوشمند سوخت با تهیه گزارش تراکنش مصرف، می توانید از آخرین سوخت گیری ها مطلع شوید.

برای دریافت کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه ای که صاحب اصلی آن در دسترس نمی باشد چه اقدامی باید انجام دهیم ؟

پاسخ: ارائه کارت هوشمند سوخت به بستگان درجه اول، در صورت ارائه مدارک شناسایی وسیله نقلیه ومدارک هویتی مالک و شخص مراجعه کننده که نسبت آنها را مشخص نماید بلامانع می باشد.

 

چگونگی خرید نفت سفید

مراجعه به سایت سامانه درخواست فراورده به آدرس tejaratasan.ir   ( با مراجعه به کافی نت های سطح شهر) 



* اگر امکان اسکن مدارک در منزل را دارند میتوانند از اینترنت خانگی نیز جهت ثبت نام در سایت اقدام نمایند .
 



2- ثبت نام در سایت تجارت آسان و ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز و نام کاربری
 

3-    تکمیل فرم الف از طریق سایت



4- مشتری باید فروشندگی فعال نفت سفید نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نماید در خصوص فعال بودن یا عدم فعال
 بودن  فروشندگی نفت سفید مورد نظرشان میتوانند از ناحیه  شهرستان محل سکونت خود پرسش نمایند ( در چهارمحال و بختیاری سه ناحیه پخش ملی فراورده های نفتی به مردم خدمت میکند ( ناحیه مرکزی شهرکرد , ناحیه بروجن و ناحیه لردگان )

5-    اسکن مدارک (کارت ملی وسایر مدارک مرتبط با تقاضا )در سایت تجارت آسان 

6-    تاید دستگاه متولی (برحسب نوع درخواست 1- جهاد کشاورزی   2- صنایع و معادن   3- سازمان بازرگانی    4- آب منطقه ای    5- شیلات      6- راه و ترابری    7- سایر )



* مشتریان
 خانگی جهت درخواست نفت سفید  جهت تایید دستگاه متولی در سایت تجارت آسان گزینه : (سایر )   را انتخاب نمایند 



7- مشتری پس از تکمیل درخواست فراورده در سایت تجارت آسان, پرینت نهایی که شماره
 درخواست متقاضی و مشخصات متقاضی در آن ثبت می شود را دریافت نموده و به ناحیه مرکزی بخش  کارشناس مصرف کنندگان جزء مراجعه می نماید 



 * به مصرف کنندگان خانگی که از مشترکین گاز طبیعی می باشند با بررسی ناحیه در صورت تایید رییس ناحیه نفت سفید ارائه می شود !




8. مشتریان پس از تایید ناحیه به محل فروشندگی نفت سفید انتخاب خود در سامانه با تایید ناحیه مراجعه
 می نمایند و نسبت به دریافت فراورده مورد تقاضای خود اقدام می نمایند .

 

درخصوص قیمت های روز فرآورده های نفتی (نفت سفید ، نفتگاز و...)

بازدید کننده گرامی شما در هر شهرستان که هستید میتوانید با تماس تلفنی با ناحیه مورد نظر شهرستان مربوطه  نسبت به آخرین قیمت فرآورده های نفتی اطلاعات دقیقی به دست آورید

 



در چهارمحال و بختیاری نواحی سه گانه ذیل پاسخگوی هم استانی های گرامی هستند :
میتوانید با تماس تلفنی با ناحیه مربوطه با طرح پرسش خود از مسئول واحد فروش   یا   مسئول پاسخگوی مصرف کنندگان عمده ( نفتگاز،  نفت کوره ) و   مسئول پاسخگوی مصرف کنندگان جزء (نفت سفید )
 
به قیمت فرآورده نفتی مورد نظرتان دست پیدا کنید

 .

1.
ناحیه مرکزی شهرکرد : 03832222099

در صورت برگشت دادن کارت هوشمند سوخت به باجه معطله پست، متقاضی جهت دریافت کارت هوشمند سوخت چه اقدامی انجام دهد؟

پاسخ: شرکت پست برای تحویل کارت هوشمند سوخت دردونوبت به نشانی مالک خودرو مراجعه می‌کند. در نوبت اول اگر نشانی صحیح باشد ولی جهت دریافت کارت هوشمند سوخت کسی در نشانی  موردنظر نباشد، پس از یک هفته مجدداً مراجعه می نماید. در صورتی که در نوبت دوم هم کسی در محل نباشد، برگه اطلاع رسانی در صندوق پستی صاحب مرسوله  قرار می گیرددراین صورت مالکین می‌توانند با در دست داشتن آن به اداره پست منطقه یا شهرستان مراجعه نموده و کارت هوشمند سوخت خود را تحویل بگیرد.

در صورتی که بعد ازمراحل فوق مالک مراجعه ننماید، کارت هوشمند سوخت به مدت دو ماه در باجه معطله پست منطقه یا شهرستان نگهداری می‌شود. در صورتی که در این مدت نیز مالک مراجعه کند، می تواند کارت هوشمند سوخت را دریافت نماید. در صورت عدم مراجعه مالک، کارت  هوشمند سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جهت ابطال عودت داده می‌شود دراین صورت مالک می بایست با در دست داشتن کارت شناسایی و مدارک وسیله نقلیه  جهت اصلاح نشانی و درخواست المثنی به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه کند.

 

در صورتی که کارت هوشمند سوخت صادر شده باشد، چگونه آن را رهگیری نموده و دریافت نمائیم؟

پاسخ:سه روش برای رهگیری وجود دارد:

 

1-جهت پیگیری وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه ،شما می توانید به

سایت www.epolice.ir یاwww.niopdc.irمراجعه نمائید وپس از دریافت بارکد پستی از طریق سایتwww.post.ir  (قسمت رهگیری مرسوله پیشتاز)ازمحل ارسال کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه خود اطلاع حاصل نمائید
 2-با ارسال VINوسیله نقلیه توسط پیام کوتاه به شماره 30005150 کد مرسوله پستی رادریافت نمائید و به روش 1 از طریق پست اقدام نمایید.

  3- با شماره تلفن 09627 مرکز اطلاع رسانی CRM سامانه هوشمند سوخت تماس حاصل فرمائید تا ازجزئیات  صدورکارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه مطلع شوید.

 4- به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه نمائید وبا ارائه یکی ازمدارک شناسایی وسیله نقلیه ازوضعیت صدور کارت هوشمند سوخت مطلع گردید .  

 

در گزارش استعلام وضعیت کارت هوشمند سوخت دریافتی از دفاتر پلیس+10 مواردی مشاهده می‌شود که نام مالک در سیستم با نام مالک جدید مغایرت دارد. در این موارد باید چه اقدامی صورت گیرد؟

پاسخ:اطلاعات شناسنامه مالکیت وسائط نقلیه باید از طریق معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی راهور ناجا اصلاح شود .

در مواردی که کارت هوشمند سوخت به دلیل نقص نشانی یا دلایل دیگر به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عودت داده می‌شود، چه باید کرد؟

پاسخ:با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه جهت درخواست المثنی و اصلاح نشانی پستی  به دفاترخدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه شود

کارت هوشمند سوخت به نشانی قبلی ارسال شده است، چه باید کرد؟

پاسخ:در صورتی که مدارک شناسائی وسیله نقلیه و مالک در آدرس قبلی ارائه نشود کارت هوشمند سوخت به اداره پست برگشت داده می شود و مالک خودرو می تواند بادر دست داشتن مدارک هویتی خود و خودرو و بارکدپستی به اداره پست مربوطه مراجعه کرده و کارت هوشمند سوخت را دریافت کند.  در صورت عدم مراجعه مالک، کارت  هوشمند سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جهت ابطال عودت داده می‌شود دراین صورت مالک می بایست با در دست داشتن کارت شناسایی و مدارک وسیله نقلیه  جهت اصلاح نشانی و درخواست المثنی به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه کند.

کارت هوشمند سوخت توسط پستچی به درب منزل رسیده ولی یکی از شناسه های درج شده روی پاکت کارت هوشمند سوخت متفاوت است، در این صورت چه اقدامی باید انجام داد؟

پاسخ: درصورتی که نشانی قید شده روی پاکت صحیح واطلاعات vin درج شده روی پاکت با vin وسیله نقلیه ای که مدارک آن ارائه شده مطابقت داشته باشد، کارت هوشمند سوخت تحویل صاحب نشانی شده و پستچی رسید دریافت می نماید  .

 

 

 

 

مالکین وسائط نقلیه که اشکالاتی در میزان شارژ سهمیه دارند و یا سهمیه تخصیصی به آنها در کارت هوشمند سوخت شارژ نشده است باید به کجا مراجعه نمایند ؟

پاسخ: این افراد با تهیه گزارش مصرف (بصورت آف لاین) از کارت هوشمند سوخت پس از بررسی مقادیر سهمیه شارژ شده و باقیمانده در آن با  اطمینان از وجود  مغایرت می توانند به مناطق پخش فرآورده های نفتی ایران مراجعه نمایند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست صدور کارت هوشمند سوخت المثنی چیست؟

پاسخ: 1- مدارک هویتی مالک:

الف) اشخاص حقیقی:یکی ازمدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه(شناسنامه،کارت ملی،گواهینامه یا گذرنامه)

توجه :حضور مالک یا بستگان درجه یک مالک و ارائه کد ملی مالک الزامی است.

ب) اشخاص حقوقی:معرفی نامه رسمی سازمان مربوطه به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده.

2)مدارک شناسایی وسیله نقلیه:کارت یاشناسنامه مالکیت وسیله نقلیه

3)ارائه فیش واریزی به مبلغ100.000 ریال به شماره حساب جام 50/1194334 نزد بانک ملت شعبه مستقل مرکزی به نام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران باکد شناسه 4244

توجه: کارت های معیوب در صورتی که بدون تراکنش مصرف باشد با تحویل کارت هوشمند سوخت معیوب برای آنها به صورت رایگان درخواست المثنی انجام می پذیرد.

 

 

هزینه دریافت خدمات در دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت چگونه می باشد؟

 

دفاتر خدمات کارت هوشمندسوخت مجاز به دریافت هزینه بابت خدمات ارائه شده نمی باشند بر اساس توافق حاصله به ازای هربرگ پرینت تراکنش، دفاترمجاز به دریافت مبلغ 2000 ریال می باشند و دریافت وجه، بیش از این میزان تخلف محسوب و متخلفین به سازمان بازرسی و نظارت معرفی می شوند.

نکته :در صورت انصراف از درخواست المثنی چنانچه قصد پس گرفتن وجه را دارید با مراجعه به مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درصورتی که از تاریخ واریز وجه کمتر از یکسال گذشته باشد مبلغ عودت داده می شود.

تذکر:دفاترخدمات کارت هوشمند سوخت مجاز به دریافت فیش هایی که یک ماه از تاریخ واریز آنها گذشته نمی باشند.

 

تماس با ما:

چهار محال و بختیاری - شهرکرد - کیلومتر 5 جاده شهرکرد _ اصفهان
 
صندوق پستی  : 347
تماس عمومی :  33330892-038
دورنگار :   33331608-038

تلفن مرکز مخابرات :

تلفن روابط عمومی :